מדיטציה

מדיטציה מתחילה כשאנחנו מגלים שהמסע האינסופי שלנו לרכוש דברים והתשוקה האינסופית שלנו להנאה ובטחון, לעולם לא יגמר. כשאנחנו מבינים זאת המסע החיצוני שלנו מופנה פנימה ואנחנו נכנסים לעולם המדיטציה. מדיטציה היא השקטת המוח
(mind). תרגול המדיטציה מתרחש במקום שקט, ללא הפרעה. המודט יושב בישיבה נוחה, בבגדים נוחים, לפחות ל 15-20 דקות. המודטים לומדים לרכז את המודעות שלהם לדבר אחד: נשימה, מילה או מנטרה הנאמרת בשקט, בדמות או בתפילה. השקט הנפשי נוצר על ידי יצירת איזון בגוף, נפש ותחושות. שקט זה מרגיע את מערכת העצבים. סוגי ההנחיות השונות הם לב ליבה של צורות שונות של מדיטציה ממסורות רוחניות רבות. הפשטות של הנחיות אלה הופכת את המדיטציה זמינה לכל אחד. בעולם המערבי קשה המדיטציה לתרגול. אנו חיים בעולם של עשייה ואילו מדיטציה היא חוסר עשייה. כמו כן, כדי להפיק מהמדיטציה יש לתרגל הרבה.
בודהה
דוגמא לתרגול – התמקדות בנשימה
שימוש בנשימה כנקודת התמקדות היא טכניקת מדיטציה מקובלת. אפשר לעשות זאת על ידי ספירה של הנשימות מ-1 עד 10 וחזרה ל-1 , אך ניתן גם פשוט להביט בנשימה כמו שהיא, בלי לשנותה. יש להביט בכל תחושה העולה מכל נשימה ונשיפה:
איך הנשימה חודרת דרך האף, מכניסה אויר חם, עוברת בקנה הנשימה ומנפחת את הבטן באויר וכולי. למרות המודעות לגבי הפרטים הקטנים של תחושות הנשימה, אין להתמקד בפרטים אלה או לשפוט אותם. אין להחליט אם התחושות טובות או רעות, פשוט להיות עם הנשימה דקה אחר דקה.

"מדיטציה היא החירות מהמחשבה ותנועה בחדוות האמת". (ג'. קרישנאמורטי)