טכניקת נשימות

בשפות רבות המילה נשימה ונשמה הם אחד. נשימה היא הגשר בין גוף לנפש, הקשר בין מודע לתת מודע, התזוזה של הנפש בחומר.
נשימה היא המפתח לבריאות, פעילות שאנו יכולים ללמוד לווסת ולפתח על מנת לשפר את מצבנו הפיזי, נפשי ורוחני. סוגים שונים של תרגילי נשימה מועילים בהורדת המתח, חרדה וכאב, כמו כן הם מעודדים נשימה מלאה יותר ביומיום, נשימה המציידת את הגוף עם יותר חמצן, ויכולת גבוהה יותר לריפוי.
חמצן גבוה יותר בגוף מייעל את יכולת הריפוי העצמי של הגוף ואת מערכת החיסון.
כיוון שאנחנו נושמים כאלף נשימות כל שעה, כל נשימה היא הזדמנות לתרום לתהליך הריפוי.
ישנן טכניקות נשימה המשתמשות בנשימה רגועה על מנת להגיע להרפיה, לשחרר כאב, סוג אחר משתמש בנשימות חזקות, לפעמים בליווי מוסיקה, לעורר רגשות ולשחררם.

תרגיל 4-7-8
תרגיל זה פשוט וקצר, ניתן לעשותו בכל מקום. בהתחלה, ללמידת התרגיל, מומלץ לעשותו בישיבה כשהגב זקוף.
- לנשוף לחלוטין דרך הפה, לעשות צליל איוושה כשהאויר יוצא.
- לסגור את הפה ולנשום דרך האף לספירה בלב של ארבע.
- לעצור את הנשימה לספירה בלב של 7.
- להוציא את האויר כולו דרך הפה, לעשות צליל איוושה, לספירה בלב של 8.
- זוהי נשימה ראשונה. עכשיו לנשום שוב ולחזור על התהליך 3 פעמים נוספות, או יותר לפי הצורך וההרגשה.