100 גרם של גרגירי חומוס מבושלים מכילים 164 קלוריות. עם זאת ספירת קלוריות היא שיטה מיושנת וכיום, בעקביות, נכנסת השיטה החדשה של האינדקס הגליקמי (אגב, שיטה זו ותיקה ושולטת בכל הנוגע לענין הסוכרת). כשאנו אוכלים עוגה למשל (או כל דבר המכיל שיעור גבוה של סוכר) רמת הסוכר בדם עולה בצורה תלולה. מכיוון שלגוף אין מה לעשות עם כל הסוכר הזה הוא אוגר אותו בצורת שומן (וכך אנו משמינים...). לעומת זאת כשאנו אוכלים חומוס (או דומה לו באספקט זה) הפירוק שלה במערכת העיכול איטי וממושך ולכן לא מצטברים עודפי שומנים.
לכן באכילת חומוס נרגיש שבעים יותר וזה פחות יגרום לנו להשמין (ברור שמי שיאכל 5 ק"ג חומוס ישמין מזה, אך מי בכלל אוכל כמות כזו ? ).
כל זאת בהסתייגות אחת חשובה והיא שהחומוס נאכל ללא פיתה (פיתה ללא ספק היא דבר משמין). לכן לשומרי הדיאטה מומלץ יותר לאכול את החומוס כמסבחה (סוג של מנת חומוס שניתן ואפילו מומלץ לאוכלה ללא פיתה).
אגב: הטחינה המעורבבת בחומוס היא אומנם שומן כמעט טהור אבל היא מרכיב משני בחומוס (תורמת למנת חומוס ממוצעת כ 50 קלוריות).