תזונה נכונה למתאמן המתחיל

fat man on treadmill

כיום כבר ידוע ממחקרים רבים על החשיבות של תזונה נכונה במהלך אימוני כושר אשר בלעדיה יורדת האפקטיביות של האימון כמו גם ההנאה ממנו (דבר חשוב בפני עצמו), ובמקרים מסויימים אף להביא לפגיעה גופנית בשרירים.
מה כדאי לאכול לפני ואחרי אימון כושר או בעצם מה הגוף שלנו צריך על מנת לקבל את המקסימום מהאימון ולשמור על גוף בריא:
קודם כל נתחיל בכך שיש הבדלים בין כל אדם ולכן כדאי להתייעץ ולבנות תפריט אישי ביחד עם תזונאית או דיאטנית מוסמכת על מנת לקחת בחשבון מצבים בריאותיים קיימים, צרכים מיוחדים וכו'.
אמנם הארוחות החשובות ביותר הן לפני ואחרי האימון אך יש לשים לב גם לשאר הארוחות ולעקוב אחר צריכת הקלוריות היומית, בהקשר זה רצוי שלא להשתמש בתוספי תזונה על מנת להשלים צריכת קלוריות או חלבונים יומית ועל כך נרחיב מעט בהמשך.
לפני אימון:
כשעתיים שלוש לפני האימון רצוי לאכול ארוחה המכילה פחמימות וחלבונים כמו למשל פסטה אורז או תפוח אדמה (פחמימות) עם חזה עוף דג או טופו (חלבונים), בסמוך לאימון אפשר לאכול פרי או חטיף אנרגיה על מנת לתת לגוף אנרגיה זמינה.
במהלך אימון כושר ממושך רצוי גם לאכול חטיף אנרגיה במהלך האימון אך דבר זה אינו מומלץ למתאמן המתחיל.
אחרי האימון:
יש לשים דגש על שילוב של פחמימות וחלבונים על מנת להעלות את רמת האינסולין בגוף ולמלא את מאגרי הגליקוגן ולהביא למקסימום את הגעת החלבונים לתאים מה שמשפר את בניית השרירים ולכן מומלץ בסמוך לסיום האימון לאכול למשל כריך לחם לבן (לחם מלא המכיל סיבים רבים פחות טוב במקרה הזה) עם טונה או ביצה קשה ואפילו אפשר להסתפק בקורנפלקס עם חלב.
אבקות חלבון:
אבקות החלבון עשויות בדרך כלל מחלבון חלב ומהוות תחליף לצריכת חלבון טבעי לאחר האימון.
היתרון בכך הוא בעיקר הנוחות שחוסכת הכנת ארוחות, מה גם שאבקת החלבון אינה מתקלקלת כמו מזון טרי.
את אבקת החלבון צורכים לרוב בשתייה ע"י הכנת שייק כאשר רצוי שיהיה מעורב עם פחמימות כגון שייק עם בננה או תפוח.
קיימים מחקרים רבים המצביעים על יתרונות וחסרונות בהעדפת אבקות החלבון על המקורות הטבעיים. העצה שלנו מהניסיון היא ללכת על האפשרות הטבעית!