איך אני בכלל מתחיל את האימון?

  • pic1
  • pic2
  • pic3
  • pic4
  • pic5

אז תמיד נשאלת השאלה של המתאמן המתחיל: "איך מתחילים את האימון ?"
את האימון נתחיל בחימום.
למה חשוב החימום ?
-החימום היינו חלק בלתי נפרד מתהליך האימון כולו ומסייע להתכונן בהדרגה, פיזית ונפשית, לקראת פעילות ספורטיבית.
-החימום מעלה את טמפרטורת הגוף, ועל ידי כך מגביר את זרימת הדם והולכת החמצן לתאים ולשרירים הפועלים.
-החימום תורם להגדלת טווח הפעולה של המפרקים, גורם להארכת רקמת השרירים ומפחית בצורה משמעותית את הסכנה לפציעות בזמן האימון.
-החימום הטוב יכול להתבצע על ידי הליכה, ריצה, רכיבה על אופני כושר ותרגילי חימום המפרקים בצורה טבעית ומבוקרת, או כל פעילות גופנית אשר תגרום לטמפרטורת הגוף לעלות.
החימום שנעשה הוא למעשה תלוי בסוג האימון והכושר הגופני של המתאמן המתחיל, כלומר שלא כל אחד יכול להתחיל בריצה קלה של 30 דקות לפני כל אימון במיוחד לא לפני אימון כוח ומשקולות כמו שאנו מתמקדים באתרנו e-מון.
במקרה כזה נסתפק בריצה קלה של 10 דקות על אופניים, קרוס (גם נקרא: סקי) או ריצה.

לעומת זאת מתאמן שמרגיש שפעילות ריצה כזאת מסוגלת לעורר אותו ולכן יעדיף לרוץ זמן ארוך יותר.
שני המקרים האלו הם נכונים ותלויים במטרת האימון.
לפני כל תחילת אימון מומלץ לבצע תרגילי בטן המגבירים את הגמישות של עמוד השדרה ומחממים את כל הגוף, ביצוע תרגילי תנועתיות ומתיחות לכתפיים, צוואר ,עמוד שדרה ומפרקי הירך, ברך וקרסול.
את תחילת האימון עצמו, לאחר החימום, נבצע בצורה כזאת שכל סט ראשון של כל סוג תרגיל נבצע על משקל נמוך עד קרוב לבינוני יחסית ליכולת הפיזית של המתאמן.
מומלץ להתחיל בתרגילים המפעילים קבוצות שרירים גדולות בתחילת כל אימון (חזה, גב רגליים) ולסיים בתרגילים של קבוצות שרירים קטנות כגון כופפי מרפק, פושטי מרפק, יד קידמית וכו' .
יש להתחיל בתרגילים הדורשים טכניקה וריכוז בהתחלת האימון בשביל להימנע מעייפות מצטברת לקראת סוף האימון.
באתר e-מון אנו למעשה רוצים לעזור ולהקל על המתאמן המתחיל אך מומלץ עם זאת כמובן לקבל הדרכה נוספת וממוקדת ממדריך מוסמך בשלבים הראשונים של לימוד תרגיל חדש.
ביצוע של הפעילות האירובית אחרי אימון כוח עשוי לעזור בהתאוששות בכך שהוא עוזר בפינוי חומצת החלב שהצטברה במהלך אימוני הכוח והפיכתה לגלוקוז.

שיהיה אימון אפקטיבי ומהנה

מצוות e-מון כי e-מון נותן לך יותר.