סגנונות הריקוד

סלסה LA – סגנון מהיר אלגנטי וראוותני התפתח בלוס אנג'לס בהשפעת הסווינג והקברט.
בסגנון זה הגבר והאישה ממש כמו בהופעה מקדישים תצומת לב לכל חלק שזז בגוף.
בסגנון זה מתמקדים פחות בתרגילים מסובכים ויותר בריקוד יפה וחושני.
חשוב מאוד לגבר לשמור על ראש זקוף גב זקוף ורגליים יציבות על הריצפה כדי להוביל את הבחורה בצורה טובה, רגליים בעמידה לא נכונה גוררים חוסר שיווי משקל אצל הגבר וכל ההובלה מופסת תאוצה שלילית והריקוד יוצא בהתאם.
חשוב מאוד לנשים לשמור על כל תנועה במעין מחווה חושנית כמו הנפת יד באוויר, הצלפות ראש, הצלבת ידיים מעל הראש בסיבובים ועוד המון המון Lady Style.
את סגנון ה LA רוקדים על קו ישר מדומה והצעד הארשון מתבצע על ה – 1 (בסלסה סופרים 1,2,3 אתנחתה 567).
סגנון זה מכיל סיבוב מהיר המכונה "ספין" הספין יכול להתבצע ע"י הגבר או האישה אבל בדר"כ הנשים מבצעות אותו יותר ע"י הובלת הגבר לספין, צריך המון ריכוז והבנה כדי לעשות ספין בצורה נכונה שלא תגרום לך להסתחרר.
עוד מאפיין חשוב בסלסה הוא הקצב, בדר"כ הקצב נקבע ע"י ה"קלאווה" שנותן את הספירה.
מאפיין נוסף מעניין שקיים הוא ה- Shine שבו זוג הרקדנים עוזב אחד את השני לכמה רגעים ומבצעים כמה תנועות ידיים ורגליים מהירות כמעיין מיני הופעה פרטית בתוך הריקוד.
סגנון זה הוא הנפוץ ביותר בארץ אך עדיין יש אנשים שמעדיפים יותר את הסגנון הקובני.
אני אוהב את הסגנון הזה מאוד והוא הפייבוריט שלי מכל הסגנונות.

סלסה קובנית – הושפעה הרבה מהרומבה והסון, סגנון ריקוד זה מתאפיין בריקוד מעגלי (בניגוד לסלסה LA).
צורת ריקוד הסלסה הקובנית הוא יותר איטי ומאפשר לזוג הרקדנים ליצור ווריאציות מסובכות משולבות בצעדים מסובכים, הכינוי לכל הצעדים המסובכים האלה נקרא "קשירות" כי נדמה כי הבחור ממש קושר את הבחורה עם הידיים ולבסוף הפלונטר נפרם.
הריקוד הקובני מלא בתנועות אגן ומותניים הן של הגבר והן של האישה, הגברים הקובנים כשהם רוקדים מבליטים את הישבן משהו שנראה לרוב האנשים מוזר אבל כך רוקדים את הריקוד המקורי.
סלסה קובנית היא סלסה ידידותית למתחיל כי אין בה את ה Show של ה LA אלא יש בה יותר חברה וידידותיות, דבר שמוסיף הרבה לקבלה לעולם הסלסה הוא חברים וכאשר מגיעים לשיעור קובני מרגישים הבדל באווירה מאשר שמגיעים לשיעור LA.


סלסה קובנית (ימין) ת סלסה בסגנון LA
אפשר לראות את ההבדלים בין הסגנון החד לסגנון המעגלי