סגנונות המוזיקה

המוזיקה היא בעצם המוטיב העיקרי שמחבר ומקרב את האנשים לסלסה (או מרחיק אותם) כאשר אדם מתחבר למוזיקה ומרגיש שהיא נותנת לו ביטוי עצמי הוא ימשיך ויתמיד בלשמוע את המוזיקה הזו.
בסלסה מה שקורה על פי רוב זה שמי שנכנס לסלסה אוהב ישירות את הסלסה הרומנטית הקליטה והיפה, מצד שני שירים מהירים מבריחים את המתחילים כי בשירים אלו מתחיל לא יכול לרקוד.
הסגנונות בסלסה הם רבים ומגוונים, הראשון שאזכיר הוא המועדף עליי ושמו הוא "Salsa Dura" דורה בספרדית פירושו חזק ומכאן שמקור השם הוא – סלסה חזקה.
סלסה דורה – הסלסה האמיתית כמו שהתכוונו כשניגנו סלסה, מתחילה עוד משנות ה 50 60 כאשר בסלסה לא היה שום כלים יקרים הכלים העיקריים היו תופים מקלות עץ חצוצרות וזמר ששר מכל הנשמה.
מה שמדהים בסגנון זה הוא שחרף התקופה הקדומה בה היא החלה היא עדיין מצליחה לחדור לרקדני הסלסה ומבין כל הסגנונות האנשים של ג"אנר זה הם הפנאטים ביותר בסלסה, ז"א מי שאוהב סלסה דורה כנראה שהוא הרבה זמן בסלסה ואוהב את המקורות של הסלסה האמיתית שהייתה הרבה לפני שנולדתי.
סלסה דורה עבורי היא סלסה שמפתיעה אותי כל פעם מחדש, היא מוזיקה שאני שומע ומתפרץ בי רגש אדיר לרקוד אם אני שומע שיר שאני אוהב, אין כיף גדול מלשמוע שיר סלסה דורה חדש וטוב ולרקוד אותו.
סלסה רומנטית – סלסה עדינה ויפה שמתאימה למתחילים ולאנשים שאוהבים אותה, הקצב בסלסה הרומנטית הוא יותר "רקיד" מאשר שירי סלסה דורה מהירים, סלסה זו הייתה מסחרית ועדיין מכה גלים בארץ כי בסופו של דבר אנשים באים לרקוד ומקשרים את הסלסה לחושניות, היכרויות ורומנטיות והסוג הזה מתאים לתיאור הכוללני בראייה מרחוק, אני בעצמי בתחילת הדרך אהבתי את הסלסה הרומנטית אבל בהמשך איבדתי כל אהבה לסגנון אם כי יש חלק מהשירים הרומנטיים שאני אוהב.
סלסה רומנטית היא מנת חלקה העיקרית בסלסה ומסיבות מנגנות את הסגנון הרומנטי ביותר מ 50% מהערב.


שיר סלסה דורה איכותי המתבסס על טכניקת "קריאה ומענה"
משמעות שם השיר היא "לנשום"