ברוכים הבאים

"חשיבה היא המפתח לידע. ידע מתגלה על ידי חשיבה, מנותח על ידי חשיבה , מאורגן על ידי חשיבה, משתנה על ידי חשיבה, מוערך על ידי חשיבה והכי חשוב נרכש על ידי חשיבה"

יחידות ההוראה שבניתי מבוססות על שיטת PBL - למידה באמצעות פרויקטים. זוהי גישת הוראה קונסטרוקטיביסטית המנחה את הלומד לקראת רכישת מיומנויות ללמידה עצמאית. בגישה זו המורים מתמקדים במושגים ובעקרונות המרכזיים של תחום דעת מסוים, משתפים את תלמידים בפתרון בעיות ובביצוע משימות משמעותיות אחרות ומאפשרים לתלמידים לעבוד בצורה עצמאית, כדי להבנות את הלמידה שלהם, ובסיום התהליך מציגים את התוצרים שנוצרו על-ידי התלמידים.

שמי תחיה אבידן ואני מורה בבי"ס חשמונאים ברמת-גן.
אני בעלת תואר ראשון B.A.מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בתחומים היסטוריה וחינוך.
אני בעלת תואר שני M.A. מאוניברסיטת תל- אביב בתחום מינהל החינוך. יש לי ותק של 20 שנה בהוראה.
השאלות שמטרידות אותי בנוגע לקידום תהליכי למידה הוראה הן:

  1. כיצד לעורר את הסקרנות של תלמידיי, לגרום להם להגיע למצב של למידה אקטיבית, ולגרות את סקרנותם ?
  2. כיצד ללמדם לחפש את המידע בצורה מושכלת בתוך ים המידע, שמציף אותנו בימינו ?
  3. איך לעודד את התלמידים לחשוב על סוגיות מורכבות ולא לענות את "התשובה הנכונה"?


חשיבותה של השאלה הנכונה, הוא לגרום לתלמידים להיות שותפים לתהליך הלמידה ולא להסתגר כאשר אינם בטוחים באשר לתשובה המבוקשת, דבר המביא לידי כך שתלמידים רבים בוחרים לא ליטול את הסיכון במתן תשובה שגויה.

העבודה בפרויקט PBL חיזקה את דעתי שיש להכשיר את הדור הצעיר לחיות במציאות משתנה תוך פיתוח תחושת האחריות והחשיבה הביקורתית, ורכישת כישורים של המאה ה 21: עבודת צוות, סיעור מוחות, תקשורת, פרזנטציה בפני קהל.

גרור לראש הדף