פריז

פריז היא בירת צרפת ובירת חבל איל דה פרנס, זוהי העיר הגדולה ביותר בצרפת ואחד ממוקדי ההשכלה, הדת והכוח הראשיים של אירופה מאז המאה העשירית לספירה. פריז נחשבת כסמל התרבות של צרפת ומהווה מוקד משיכה לשלושים ושניים מיליון תיירים בקירוב כמדי שנה. בנוסף לכך, פריז היא אחת משלוש הערים בעלות צפיפות האוכלוסין הגדולה ביותר באירופה, לצד לונדון ומוסקבה

בירת צרפת, עיר האורות והאהבה, נחשבת בעיניי רבים לעיר הרומנטית ביותר בעולם. קשה למצוא זוגות שלא ביקרו בה ולעיתים אף בחרו בה כיעד לחופשת ירח הדבש שלהם או סתם כחופשה רומנטית. פריז מובילה עולמית במגוון תחומים: אופנה, אוכל, מוזיאונים, יש בה החל מבתי קפה קטנים בסמטאות הצרות ועד לשדרות הרחבות והמפוארות עם בתי האופנה העילית. בפריז יש הכל מכל דבר, מכל סגנון, לכל טעם ולכל כיס, מבתי האבן העתיקים ברובע מונמרטר והרובעים המודרניים כדוגמת לה-דפאנס או לה ווילט. זוהי עיר מאוד מגוונת ומי שמגיע אליה פעם אחת - נופל ברשתה וחוזר אליה שוב ושוב

פריז ורומנטיקה הולכות יד ביד, לכן חברתי אורטל ואני החלטנו פה אחד שאת החופשה הזוגית הראשונה שלנו בחו"ל נעשה בפריז. תכננו לעשות את הטיול בחודש מרץ בין סמסטר א' לסמסטר ב' בגלל שבתקופה זו של השנה פריז פחות מתויירת משיא העונה שמתקיים בחודשי הקיץ. הכנו את עצמנו מראש לכך שמזג האוויר יהיה קריר ואף גשום. טסנו דרך חברת "אל על" בטיסות ישירות אל שדה התעופה המפורסם "שארל דה גול". הטיסה הלוך יצאה בשעה 6:00 בבוקר כך שהגענו לנתב"ג ב2:00 בלילה, נחתנו בפריז על הבוקר, עייפים אבל נרגשים לחקור את העיר. התכנון שלנו היה לטייל כל יום מהבוקר עד הערב לכן חיפשנו מלון במיקום מרכזי ולא יקר מידי כך שיתאים לשני סטודנטים. אחרי חיפושים רבים ברשת מצאנו מלון שלושה כוכבים (Hotel Cluny Square) במרכז הרובע החמישי סן ז'רמן: רובע סטודנטיאלי שמציע הרבה מקומות בילוי לצעירים, מסעדות וברים. רובע זה נמצא במיקום מרכזי וקרוב ביחס לאטרקציות הרבות שפריז מציעה, בנוסף הייתה לנו מול המלון תחנת רכבת תחתית (RER) ממנה ניתן להגיע בקלות לכל מקום ברחבי העיר. מערכת הרכבות התחתיות בפריז הוקמה כבר במאה ה-18 והיא דרך מעולה להתנייד בתוך העיר, אך בשביל להיחשף לכמה שיותר מהמראות בה, הדרך טובה ביותר היא פשוט ללכת ברגל. חלוקת התפקידים בינינו הייתה ברורה: אני הייתי אחראי על הניווט ואורטל בנתה לנו את הלו"ז והאטרקציות לכל יום.